« L'écriture a ceci de mystérieux qu'elle parle. » Paul Claudel.

AccueilAccueil  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  MembresMembres  GroupesGroupes  ConnexionConnexion  
Hellow les écrivains Smile N'oubliez pas de voter pour le "Membre de la Semaine" dans la partie Editorial "Sondage: Membre de la Semaine". Vous avez jusqu'à demain pour apporter votre soutien à la personne de votre choix, sauf vous-même bien entendu, si ce n'est pas encore fait.

Partagez | 

Shelby (II)

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Sawa
Colubris
Colubris

Plumes : 595

MessageSujet: Shelby (II)   Mer 1 Aoû - 22:42

Comme promis, voici un extrait - en fait c'est tout ce que j'ai écrit aujourd'hui - de la partie anglaise de l'histoire de Shelby. :3

Debbie and Ivy were watching videos. In front of them, Shelby was talking to Trey on her computer. But she was alone. Useless. There wouldn't make a difference if she was in her room, at Serena's house, or dead. She was only invisible.
Unfortunately, from times to times, Debbie called her to put her down. Shelby never understood why her cousin liked it. She always prefered being invisible than humiliated.
Suddenly Debbie called Shelby, who stiffened herself automatically.
'Do you know who sing this song?' Debbie asked.
Shelby waited to hear the singer's voice and considered it.
'I don't know' Shelby admitted.
'Wow. You're a true directioner.' Debbie replied ironically.
Shelby knew it was them. But she was too scared. She didn't want to say something wrong.. But Debbie would have made fun of her no matter what she said.
'Do you want me to say who's the singer?' Ivy asked innocently.
'Ok.' Shelby murmured.
'It's Louis. See, I'm not a fan and I know it.'
'Maybe because you read it.' Shelby retorted, her voice trembling a bit.

Shelby knew it was going to happen. She didn't want to stay with them anymore, but she had no choice.
Her heart was beating hardly in her chest.

From now, Shelby began her descent to hell.

Avis?

Feel my heat taking you higher, burn with me
HEAVEN'S ON FIRE

KISS.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://holy-acrylic.tumblr.com
Sawa
Colubris
Colubris

MessageSujet: Re: Shelby (II)   Sam 4 Aoû - 5:01

Au lieu d'un up classique et sans intérêt, je vais afficher l'icône 'Nouveau Message' sur la catégorie des langues étrangères en ajoutant une petite présentation de Shelby (qui soit dit en passant, a de nombreux traits de caractères en commun avec moi, en plus exagérés je vous l'accorde). Et je vais la faire en anglais, pour que ça ne soit pas hors-sujet. Vous êtes gâtés vous!

Shelby is a 15 years old girl. Her parents and her 8 years old brother Shawn love her dearly. On the outside, she looks like every 15 years old girl.
But on the inside, she's broken and about to give up.

In fact, Shelby has been bullied for years. 9 consecutive years. She will never forget the pain she felt, the tears she dropped and the girls who did it. She would have like to, but she simply can't.

She isn't usually rancorous, but there are things that you can't forgive. For example, you can't forgive someone who humiliated you since the nursery school. You can't also forgive someone who did the same "mistake" too many times. And you can't forgive someone who only take advantage of you.

Shelby always hated hypocrisy, and she still does. She thinks it is telling the truth or staying quiet. Not telling lies and keeping the truth silent.

Même si je compte ajouter ou retirer quelques lignes, la suite se fera découvrir au fur et à mesure de l'histoire.

PS: Ceci est mon 100ème message!

HEAVEN'S ON FIRE

KISS.
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Shelby (II)   Lun 10 Déc - 16:11

Coucou !

Hem, j'ai grosso modo compris ce que racontait ton texte. Mais je serai incapable de te dire s'il y a des fautes, et encore si c'est d'un bon niveau ou pas. L'anglais et moi, on a encore du chemin à faire avant d'être vraiment copains... Embarassed

En tout cas, c'est super que tu t'entraînes en écrivant. Ça te fera certainement progresser dans les deux domaines. Dis, tu as vraiment 13 ans ?? Shocked
Sawa
Colubris
Colubris

MessageSujet: Re: Shelby (II)   Sam 15 Déc - 16:08

Oui, et ce depuis deux semaine moins un jour :3

HEAVEN'S ON FIRE

KISS.